Kolumbialainen tyttö kuva Meeri Koutaniemi
Lähetys- ja avustustyö

Pöytyän seurakunnan lähetys- ja avustustyö

Pöytyän seurakunta tekee lähetystyötä ja jakaa kansainvälistä avustusta Suomen lähetysseuralle erityisesti Raamatunkäännöstyöhön Papua Uuteen-Guineaan, Sleyn ja Maff lähetyslentäjien työlle Etelä-Sudanissa, Lähetysyhdistys Kylväjälle sekä Operaaatio Mobiilisaation työlle Albaniaan. Lisäksi seurakunta osallistuu Yhteisvastuukeräykseen, jonka tuotosta 60% menee ulkomaisille kohteille Kirkon Ulkomaanavun kautta. Jumalanpalveluksissa kannetuista kolehdeista tuottoineen osa ohjautuu ulkomaiseen avustustyöhön eri avustusjärjestöjen ja kirkon omien toimijoiden kautta.

Lisäksi Yläneen kirkkoalueella on tuettu Tansaniassa tehtävää maasaityötä seurakuntalaisten vapaaehtoistoiminnan kautta.

Lisää tietoa Pöytyän seurakunnan lähetystyöstä

Tilkkupiiri

Kokoontuu talvikautena tiistaisin joka toinen viikko Yläneen seurakuntatalolla klo 11-13.

Virkatut ruudulliset vauvanpeitot tytölle ja pojalle väriltään sopivaksi.

Piirissä neulotaan sukkia ja ommellaan kankaista pöytäliinoja yms. Kiirettä emme pidä, vaan työt edistyvät kukin omaan tahtiinsa. Ompelukoneen äänen sekä puikkojen kilinän seasta kuuluu myös puheen sorinaa.

Sukat toimitamme Lähetyssäätiö Patmoksen ja Operaatio Ukrainan kautta esim. vanhuksille ja kotinsa menettäneille.

Kappalainen/Lähetys
Karinaisten kirkkoalue