Apua ja tukea elämään

Kun mieltäsi painaa yksinäisyys, suru, masennus, parisuhdehuolet, sairaus, hengelliset asiat tai haluat keskustella, voit kääntyä seurakunnan työntekijöiden puoleen.

Oman seurakunnan papit, diakoniatyöntekijätLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja muut seurakunnan työntekijät ovat seurakuntalaisia varten. Kirkon keskusteluapuun saa yhteyden puhelimella, tietokoneella tai kirjepostilla. Parisuhteen kipukohdissa apu voi löytyä esim. Rakkaudenroihusta  tai Parisuhteen palikoista. Sairaalajaksojen aikana sairaalapapit: Loimaalla ja Turussa ovat käytettävissäsi.

Nuoret voivat ottaa mieltä painavissa asioissa yhteyttä seurakunnan nuorisotyönohjaajiinLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja nuorisotyöstä vastaavaan pappiin.

Diakoniatyö etsii ja tunnistaa kärsimystä ja hätää sekä yrittää lieventää sitä. Diakoniatyön painopistealueet määräytyvät paljolti siitä ympäristöstä ja avuntarpeesta, joka kullakin paikkakunnalla on nähtävissä. Diakoniatyöllä edistetään mm. ihmisarvoisen elämän mahdollisuuksia, yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta ja kansainvälistä vastuuta.

Nykyaikainen diakoniatyö on verkostotyötä yhdessä muiden toimioiden kanssa. Diakonityössä toimivat diakonian viranhaltijat, muut seurakunnan työntekijät ja vapaaehtoiset mahdollisuuksiensa mukaan.

Mieltä voivat järkyttää monenlaiset yllättävät tapahtumat. Tukea vaikeaan tilanteeseen saa esimerkiksi seurakunnan diakoniatyötekijöiltä tai papeilta.

Apua elämän kriiseihin