Seurakunta mukana elämässä

Kirkonkellojen kutsu herkistää tunnelman suvun ja ystävien kokoontuessa perheen pariin.
Pitkät perinteet kastejuhlissa, rippijuhlissa, häissä ja hautajaisissa jäsentävät elämänkaartamme
ja muodostuvat elämämme käännekohdiksi ja vahvoiksi muistoiksi.

Ota yhteyttä!

Kun haluat kastaa lapsesi, mennä naimisiin tai järjestät hautajaisia,
ota yhteyttä kirkkoherranvirastoon

Jos haluat kotisi siunattavan,  ota suoraan yhteyttä pappiin

Kodin siunaaminen

Kodinsiunaus on juhlava tapahtuma, jossa pyydetään yhdessä ystävien ja sukulaisten kanssa siunausta kodille ja sen asukkaille. Siinä ei siunata vain seiniä ja uusia tiloja, vaan ennen kaikkea kodin ihmiset ja heidän elämänsä. Siunauksen pyytäminen on hyvän toivomista perheen elämään.

Seurakunnan pappi tulee mielellään toimittamaan kodin siunaamisen. Kodinsiunaamisen kaava löytyy virsikirjan liiteosasta.

5- ja 10-synttärit

Seurakunta järjestää vuosittain kaikille kuluvan vuoden aikana 5- ja 10-vuotta täyttäville omat syntymäpäiväjuhlat.
Jokainen seurakunnan jäsen ja kyseisen vuoden aikana 5- tai 10-vuotta täyttävä saa kutsun kotiinsa.