Taloudellista apua seurakunnalta?

Diakonian tarjoama tuki on ensisijaisesti neuvontaa ja henkistä tukea vaikean elämäntilanteen yli pääsemiseksi. Diakoniatyöntekijän kanssa voi keskustella taloudelliseen kriisitilanteeseen johtaneista syistä ja elämänhallintaan liittyvistä asioista täysin luottamuksellisesti. Yhdessä voidaan miettiä, miten tilanteesta voidaan päästä eteenpäin.

Yhteiskunnan tukitoimet, kuten toimeentulotuki ja asumistuki ovat lakisääteisiä ja ensisijaisia. Diakonian antama taloudellinen apu on vasta näiden jälkeen tulevaa, tarveharkintaista apua. Diakoniatyöntekijän vastaanotolle tullessasi sinun tulee varata mukaasi joko verkkopankkitunnukset tai tiliotteet sekä mahdolliset toimeentulotukipäätökset ynnä muut tulo/menotilanteestasi kertovat asiapaperit.

Seurakunnan antama taloudellinen avustus on luonteeltaan kertaluonteista ja viimesijaista apua ennakoimattomissa kriisitilanteissa.

Avustusta ei anneta päihtyneelle tai uhkaavasti käyttäytyvälle henkilölle.

Avustus voidaan antaa ruoka-apuna. Avustusta ei anneta, jos avuntarve on jatkuvaa / usein toistuvaa, eikä ole oletettavissa, että avustamisella on selkeää tilannetta parantavaa vaikutusta.

Aamukahvit

juodaan parillisten viikkojen perjantaina klo 9 Riihikosken seurakuntatalolla (Kauppakuja 2). Oripään seurakuntatalolla (Kertuntie 5) Aamukahvit juodaan kerran kuukaudessa.

Lahjaleipää

saa kuntien työllistämispalveluiden, sosiaalitoimien, kotihoidon ja vapaaehtoisten välityksellä.  Halutessasi leipää ota yhteyttä seurakunnan diakoniatyöntekijöihin.

Viipaloitu hiivaleipä.
Seurakunta jakaa myös lahjaleipää, kysy työntekijöiltä!

vs. Diakoni
Karinaisten kirkkoalue
Kyröntie 67
21800 Kyrö

Puhelimeen vastaan mahdollisuuksien mukaan. Voit jättää viestin vastaajaan ja soitan sinulle takaisin.

• Kotikäynnit ja diakonia-avustusasiat Karinaisten kirkkoalueilla
  • Suomi, englanti, ruotsi

Johtava diakoniatyöntekijä
Pöytyän kirkkoalue

Vastaan puhelimeen mahdollisuuksien mukaan. Voit jättää viestin vastaajaan ja soitan sinulle takaisin.

• Kotikäyntityö ja diakonia-avustukset Pöytyän kirkkoalueella