Lapsi piirtää.
Päiväkerho

Päiväkerhoissa leikitään, lauletaan, musisoidaan, askarrellaan ja hiljennytään hartauteen.
Lapsen tahtiin ja jokaista pientä ihmistä arvostaen.

Seurakuntamme päiväkerhot toimivat koko Pöytyän alueella maanantaista perjantaihin klo 9.00 - 16.00 välisenä aikana. Päiväkerhoissa kohtaavat 3 - 5- vuotiaat lapset.

Päiväkerhoissa hiljennymme hartauteen ja samalla tutustumme Raamatun kertomuksiin sekä kristillisiin arvoihin. Opimme toisistamme ja toisiltamme.

Taiteellisia kokemuksia ja elämyksiä koemme viikottain, askartelun, maalamisen sekä musisoinnin merkeissä. Toiminnallinen tekeminen on kerhoissamme tärkeässä asemassa ja siksi leikimme yhteisiä leikkejä, jumppaamme, opimme toimimaan ryhmässä, ulkoilemme ja seikkailemme mielikuvitusmaailmaan.  Opettelemme myös tunnetaitoja erilaisin tavoin ja rauhoitumme kuuntelemalla satuja sekä loruttelemalla.

Kerhoissa syömme omia eväitä samalla kun opettelemme pöytätapoja. Joskus teemme retkiä mielenkiintoisiin kohteisiin lähiympäristössä. Kerhoissamme vierailevat lapsityön pappi ja kanttori.

Juhlia vietämme kirkkovuoden mukaan.

Päiväkerhoissa on turvalliset ja lapsille tutuksi tulevat aikuiset, joiden kanssa on hyvä harjoitella irtautumista vanhemmista samalla kun voi solmia uusia ystävyyssuhteita toisiin lapsiin.

Tervetuloa mukaan!

Päiväkerhotoiminta 2023 - 2024

3-5-vuotiaiden kerhot

Kyrössä tiistaisin klo 9.-12.00 ja torstaisin klo 13.-16.00 (ohjaajina Annukka ja Tarja)

Yläneellä maanantaisin klo 13.-16.00 ja perjantaisin klo 9.-12.00 (ohjaajina Annukka ja Saija)

Heikinsuon koululla maanantaisin klo 9.-12.00 ja keskiviikkoisin klo 13.-16.00 (ohjaajina Minna ja Tarja)

Seurakuntamme päiväkerhot ovat maksullisia.

Kerhomaksut kaudelle 2023 / 2024: 2 x viikossa käyviltä 50€ / syyskausi ja 50€ kevätkausi. 1 x viikossa käyviltä 30€ / syyskausi ja 30€ kevätkausi. Sisaralennus 2 x viikossa käyvältä 10€ ja 1 x viikossa käyvältä 5€. Kerhomaksut laskutetaan syys- ja kevätkauden alkupuolella. Päiväkerhon syyskausi kestää elokuusta joulukuulle, ja kevätkausi tammikuusta toukokuulle.

HUOM! "Vanhat" kerholaiset eivät siirry automaattisesti "listoille", vaan ilmoittautuminen pitää tehdä syksyn kerhoihin uudestaan.

Kerhoihin voi ilmoittautua pitkin vuotta, mutta "linkki" on aktiivisena vain tietyn ajan. Ota päiväkerho asioissa yhteyttä minna.truhponen@evl.fi

Muutokset kerhopaikoissa ja -ajoissa ovat mahdollisia, mutta niistä ilmoitetaan aina etukäteen. Ryhmän toteutumiseen vaikuttaa myös ilmoittautuneiden kerholaisten määrä. Kahdeksan (8) lasta tarvitaan ryhmän toteutumiseen. Kerhokerran toteutumiseen tarvitaan vähintään kolme (3) lasta.

Ennen kerhon alkua teihin otetaan yhteyttä sähköpostitse. Aina voi myös olla yhteydessä kerhonohjaajiin. Tervetuloa päiväkerhoon!

YouTube-video

Lapsityön ja perhetyön vastaava lastenohjaaja

Minulle voi soittaa tai sopia tapaamisesta. Jos en pysty vastaamaan puhelimeen, niin soitan sinulle takaisin.

Vastaan koko Pöytyän seurakunnan lapsi- ja perhetyöstä.

Minut "löytää" päiväkerhoista sekä perhekahviloista lähes kaikkina arkipäivinä, sekä rippikoulutyöstä ja leireiltä.

Perus päivä - ja perhekerhotyön lisäksi vastaan päiväkerhojen sisällöstä, tapahtumien organisoinnista ja uusien työmuotojen suunnittelusta. Omassa työssäni pyrin kehittämään seurakuntamme lapsi ja perhetyötä, sekä madaltamaan kynnystä tulla mukaan toimintaan. Vierailen myös säännöllisesti (1-2 kertaa kaudessa) päiväkodeissa sekä eskareissa lähes koko seurakunnan alueella.

Edistän seurakunnassamme päiväkerholaisten toiminnalisempia kerhoja, joihin kuuluu säännöllinen liikunta / ulkoilu / ohjattu aktiivinen toiminta.

Minuun voit olla yhteydessä mistä tahansa lapsia tai perheitä koskevassa asiassa joko puhelimella tai sähköpostilla. Kerhojen aikana en vastaa puhelimeen, mutta olen sinuun yhteydessä kun vapaudun kerhosta.