risti kädessä.
Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Jumalanpalvelus on seurakunnan yhteinen viikottainen juhla

Tarkoituksena on palvella Jumalaa niillä lahjoilla, joita meille on annettu. Samalla Jumala hoitaa ja vahvistaa meitä. Seurakuntalaiset ovat sydämellisesti tervetulleita viettämään tätä juhlaa, mutta myös osallistumaan siihen monin eri tavoin. Laulamme yhdessä virsiä, rukoilemme, kuulemme Jumalan Sanaa Raamatusta.

Tämän lisäksi olet tervetullut avustamaan suntiota jumalanpalveluksen valmisteluissa. Jos osaat soittaa jotakin instrumenttia, voit avustaa kanttoria säestyksessä tai voit soittaa jumalanpalveluksen aikana. Voit myös tulla kirkkoon esilaulajaksi tai ilahduttaa meitä laulullasi. Pappia voi avustaa lukemalla esimerkiksi sunnuntain raamatunkohdat, osallistumalla esirukoukseen esirukoilijana tai koulutuksen saatuasi voit myös avustaa ehtoollisella. Voit myös tulla keittämään kirkkokahvit joko kirkkoon tai seurakuntataloille.

Tärkeintä kuitenkin on, että olet mukana ja läsnä. Mitään erityistehtävää ei ole pakko ottaa vastaan, mutta mahdollisuuksia on monia.

Jos kiinnostuit, otahan rohkeasti yhteyttä kirkkoalueesi pappiin, kanttoriin tai suntioon.

Pöytyän kirkko

Kappalainen/Lähetys
Karinaisten kirkkoalue
Kyröntie 67
21800 Kyrö
Seurakuntapastori/Diakonia
Oripään kirkkoalue
Kertuntie 5
32500 Oripää

Kielitaito: suomi, ruotsi, englanti

• Diakoniset kotikäynnit

Kirkkoherra
Pöytyän kirkkoalue
21880 Pöytyä

Töissä pääsääntöisesti sunnuntaista torstaihin. Vapaapäiväni ovat yleensä perjantai ja lauantai.