Seurakunnan nimikkolähetit

Katri Linnasalo

Hän on työskennellyt
Papua-Uudessa-Guineassa Wycliffe Raamatunkääntäjien työyhteydessä vuodesta 1984, nekin kielen parissa vuodesta 1988.

Lähetyssihteeri
Saija Teinilä ja
Katri Linnasalo toukokuussa 2023

Alla Katrin lähettämä viimeisin uutiskirje.

Katri Linnasalo maaliskuu 2024Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Katri työskentelee nekin kieltä äidinkielenään puhuvan raamatunkäännöstiimin käännösasiantuntijana. Tavoitteena on viimeistellä nekinkielisen luterilaisen seurakunnan käyttöön koko Uusi testamentti ja luterilaiseen jumalanpalvelusperinteeseen liittyvien kirkkovuoden tekstien kolme vuosikertaa. Uusi testamentti julkaistaan myös äänitteenä. Työn arvioidaan olevan valmis käyttöön vuonna 2027.

Iisakki Saari

Lentäjä Iisakki Saari lähti MAF:n lentäjän tehtäviin Etelä-Sudaniin syksyllä 2023. Lähetyslentäjien tarve sotien, tulvien ja kuivuuden runtelemilla alueilla on suuri.

Hän on ensimmäinen suomalainen lentäjä, joka on käynyt Mission Aviation Trainingin (MATC) -lennonopettajakurssin. Iisakki valmistui joulukuussa 2022 lähetystyöntekijäksi Kansanlähetyksen järjestämältä kirkon kansainvälisen työn lähetyskurssilta. Keväällä 2023 hän palveli MAF:n MATC-lentokoulussa lennonopettajana ja suoritti samalla MAF Internationalin arviointilennot hyväksytysti.

Alla Iisakin lähettämä viimeisin uutiskirje.

MAF kesäkuu 2023Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Anna Maija ja Matti Kaipainen

Kylväjä tekee yhteistyötä auttaakseen varsinkin Keski-Aasiasta tulleita pakolaisia.

Anna Maija ja Matti Kaipainen ovat tällä hetkellä Lesboksen saarella aivan Turkin rannikon tuntumassa. Pakolaisia saaren leirillä on n. 6000.

Kaipaisten nuorena saama lähetyskipinä ja lyhyt kenttäpalvelus Keski-Aasiassa on saanut jatkoa 30 vuoden kotimaanjakson jälkeen. Matti Kaipainen toimi mm. Pöytyän seurakunnan edeltävänä kirkkoherrana.
Armosta me jokainen olemme pelastetut ja kutsutut. Tahdomme tukea pakolaisia uuteen asuinpaikkaan kotoutumisessa heitä kuunnellen. Virren sanoin: ”Ja alttiina suo palvella niin omia kuin vieraita mielellä lämpimällä.” (virsi 431)

Kaipaiset maaliskuu 2024Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kaipaiset joulukuu 2023Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kaipaiset marraskuu 2023Linkki avautuu uudessa välilehdessä